16 juni 2015 - Reisverslag uit Sedrun, Zwitserland van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu 16 juni 2015 - Reisverslag uit Sedrun, Zwitserland van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu

16 juni 2015

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof

16 Juni 2015 | Zwitserland, Sedrun

Vandaag is de dag dat de reis weer verder gaat. Sedrun is het doel. Spannend en leuk ook omdat ik niet precies wat me te wachten stond. En dat is maar goed ook! Al snel werd de autosnelweg verlaten en begon de klim. En dat is de hele dag door gegaan. De ene pas na de andere. Haarspeldbocht na haarspeldbocht. Echt genieten, maarrr naarmate het hoger en hoger werd, werd het zicht slechter. Drie van de vijf passen waren in mist gehuld. Jammer van het uitzicht, maar het kon de pret nauwelijks drukken. Ik kon m'n zicht iets verbeteren door m'n vizier open te zetten. Maar de mist(regen)druppels zijn koud en doen pijn in het gezicht. Een kniesoor die daar op let. Nog meters hoge sneeuwwanden flankeren de weg over de Grimselpass. Later zag ik op een kaart dat er een grote meren bij deze pas liggen. Afstappen en stoppen bij belvedère is niet echt prettig, als je stilstaat merk je extra hoe nat t is in zo'n wolk. Ook nog Gstaad, gepasseerd, zo zonder sneeuw een rustig plaatsje, weinig te beleven
Vandaag zijn de volgende passen genomen:
Col de la Croix 1788 m
Col du Pillon 1548 m
Grimselpass 2165 m
Furkapass 2436 m
Oberalppass 2046 m
Tussen de Grimselpass en de Furkapass bleef je in een hoogvlakte. Echt prachtig.
Het hotel in Sedrun licht trouwens ook nog op 1430 m. Ik moet nog kijken welke route ik morgen ga rijden......