18 juni 2015 - Reisverslag uit Sedrun, Zwitserland van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu 18 juni 2015 - Reisverslag uit Sedrun, Zwitserland van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu

18 juni 2015

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof

18 Juni 2015 | Zwitserland, Sedrun

Vandaag weer een rondje gepland. Garmin hield me weer voor de gek in het begin. Bij de start gelijk het einde aan te geven. Na opnieuw download is het dan gelukt. Een prachtige rit, en als ik t al hoopte staat de St Gothardpas op het programma. Het blijkt dat er een hele rij aan passen gereden moet worden vandaag: Oberalppas(2046 m), St Gothardpas (2106 m), Nufenenpas (= ook bekend onder Passo della Novena) (2478 m) De hele ochtend lekker in het zonnetje gereden. Tijdens een broodje eten begon het te regenen. Dus de regenbroek maar weer aan. En de volgende pas de Grimselpass (2165 m), Sustenpas (2224 m).... En toen kwam er een kink in de route. De weg is afgesloten, vanwege gevallen stenen. De ambtenaar ter plekke raadde mijn aan de St Gothard-"TUNNEL" te nemen en dan de St. Gothardpas terug en de oberalppas ook weer, om bij het hotel te komen. Echt erg was dat niet, want de St Gothard is een mooie pas met prachtige vergezichten. Alleen die tunnel, slaap verwekkend en je zweet je hemd uit. Zo warm. De Grimselpas was dit keer vriendelijker voor mij. Geen mist, allen een paar druppels, maar ik heb nu kunnen zien waar ik reed. En de meren daar zien er prachtig uit. Nu heb ik er foto's kunnen nemen. Terug in hotel zag ik een e-mail, dat m'n creditcard rekening klaar staat. Ik dacht, even kijken. Zie ik dat het tankstation zwitserse fr160 heeft laten reserveren ten laste van mijn creditcard....... Na wat navraag bij de hotelier, die er over belde, blijkt dat voor Agip standaard procedure te zijn. Dit zou binnen 2 dagen worden gecorrigeerd naar het juiste bedrag. Maar even afwachten. Gelukkig blijf ik hier tot zaterdag zodat ik in het ergste geval verhaal kan halen. Spannend hė.
Het hotel heeft best goed eten, ik voel geen drang om ergens anders te gaan eten. Het zit hier ook iedere avond vol met lokalen. Gister een finessteller genomen, niet te vergelijken met die uit Dienten en eergisteren lamskoteletten, heerlijk! Voor vanavond weet ik het nog niet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Sedrun

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

3 juli 2015

02 Juli 2015

2 juli 2015

01 Juli 2015

1 juni 2015

30 Juni 2015

30 juni 2015

29 Juni 2015

28, 29 juni 2015
Roelof

Actief sinds 16 Juni 2015
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 3241

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

16 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: