21 juni 2015 - Reisverslag uit Bormio, Italië van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu 21 juni 2015 - Reisverslag uit Bormio, Italië van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu

21 juni 2015

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof

21 Juni 2015 | Italië, Bormio

Vertrek uit Sedrun. Alles weer op de motor gepakt, route in de Garmin en hop op weg naar Italië. Temperatuur was nog wel wat aan de lage kant. Ik reed langs zo'n digi thermometer die 12 graden aanduidde. In eerste instantie leek t droog te blijven, maar onderweg in de buurt van de eerste pas, die ik over moest, hingen er behoorlijke wolken boven, en er kwam ook regen uit. Dus weer even de regenbroek aan. Die pas bleek de Füelpass te zijn 2383 m. Terwijl die pas dichterbij kwam werd het kouder en kouder en toen ik naar boven keek zag ik dat de pas nog helemaal wit was. Eenmaal boven leek me de temperatuur net iets boven nul. Maar ja de weg ernaar toe was weer prachtig. Eenmaal weer beneden ben ik even gestopt om bij te komen en een hapje te eten. Een Pick Nick. En daar ga ik weer omhoog, voor de Ofenpass (Pass dal Fuorn) 2149 m als opmaat voor... Ja hij komt er echt aan de Passo di Stelvio of ook wel genoemd Stilfersjoch pass..... 2757 m, verdeeld over 48 haarspeldbochten naar boven! Er waren er wel een paar bij die niet zo makkelijk waren. Ik heb genoten. Het was echt de moeite waard. En ik ben blij dat ik deze in het programma heb laten opnemen. De waarschuwingen over drukte en file rijden ben ik niet tegengekomen. Ook de fietsers heb ik helemaal geen last van gehad, zoals van te voren werd aangegeven. Ik heb heerlijk mijn eigen tempo naar boven kunnen rijden, maar ook naar beneden naar Bormio. Dat was wel makkelijker, minder bochten en minder stijl. Boven was t best druk. Daar kom je wel zien dat je niet allen naar boven bent gereden. Veel toeristen en motoren net als ik. Aangekomen in Bormio was m'n hotel snel gevonden. Een klassiek hotel en van goede kwaliteit. Nog heerlijk even op het terras van de Italiaanse zon en een of twee Aperol Spritz genoten. Daarna een echt Italiaans diner, maar wel zonder kaas. Groente/salade eerst, dan pasta, gevolgd door vlees/vis. O ja ook nog een nagerecht. Tiramisu huisgemaakte, maar voor mij het alternatief watermeloen.

  • 22 Juni 2015 - 08:23

    Titia:

    jeetje dit klinkt alsof je het echt naar je zin hebt dat is toch fijn!!nou ik ben benieuwd naar vandaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Bormio

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

3 juli 2015

02 Juli 2015

2 juli 2015

01 Juli 2015

1 juni 2015

30 Juni 2015

30 juni 2015

29 Juni 2015

28, 29 juni 2015
Roelof

Actief sinds 16 Juni 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 3297

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

16 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: