27 juni 2015 - Reisverslag uit Rocca Pietore, Italië van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu 27 juni 2015 - Reisverslag uit Rocca Pietore, Italië van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu

27 juni 2015

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof

27 Juni 2015 | Italië, Rocca Pietore

De laatste dag in de Dolomieten was weer een die tot de mooie gerekend mag worden. De route was weliswaar minder spannend, maar de afwisseling en het weer deed veel goed. In Val Gardena, dat al lang stond aangekondigd, was de WK mountainbiking, wat veel mensen trok en voor leuke momenten zorgde. Een kruispunt dat volledig werd geblokkeerd doordat d bikers het reguliere verkeer moest kruisen. We zijn nog even gestopt om naar de mountainbikers te kijken. Bij het stijgen naar de top kwam ik nog voorbij een dame uit de Raboploeg, en het leek me wel leuk om die atleet nog eens te zien. Ik heb een foto kunnrn maken. De regionale Ferrari vereniging had de jaarlijkse tocht die dat kruispunt moest gebruiken. Een paar touringcar bussen wilde de berg op die de Ferraris afkwamen. Bij iedere tornante gaf dat opstopping. De bus gebruikt er de volledige wegbreedte dus in de achteruit met die Ferrari! Nou je je begrijpt t. Later razen wij een pas af en plots is de weg geblokkeerd door een net getrouwd stel en hun feestgangers, die alle passerenden om geld voor het bruidspaar vragen. Peter kon nog net door een uitwijkmanoeuvre z'n voorganger ontwijken. Bij terugkomst in het hotel ben ik maar 's m'n vuile keren gaan wassen. Die hangen nu in het stookhok van het hotel te drogen. Spulletjes liggen netjes klaar. Kan ze zo inpakken een me klaarmaken voor vertrek na ontbijt. O ja nog even voor de specialisten, in deze week heb ik in ieder geval m'n banden gelijkmatig afgesleten. Er zijn geen rechte vlakken meer, of angstwangen. En hier volgen nog even de passen vandaag gereden. Passo Pordoi 2139 m, Passo Sella 2240 m, Panidersattel 1442 m, Nigerpass 1688 m, Lavaze-joch 1805 m, Passo di Pramadiccio 1431 m, Passo di Valles 2033 m.