12 juni 2015 - Reisverslag uit Ribeauvillé, Frankrijk van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu 12 juni 2015 - Reisverslag uit Ribeauvillé, Frankrijk van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu

12 juni 2015

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof

16 Juni 2015 | Frankrijk, Ribeauvillé

Vandaag vertrokken. T originele plan was om 7 uur te trekken. Ik werd om 8 uur wakker. Eerder die nacht heb ik de wekker waarschijnlijk uit gezet. Nou ja, geen man overboord. Kan ik de cabrio nog even door de wasstraat rijden. Zit die hars van de bomen bij Albert en Marjon tenminste niet drie weken op die auto. Alle spulletje verzameld, opgeladen en rond half tien was t zover. Wel even wennen bepakt rijden. Alles ging voorspoedig. Zonder oponthoud bereikte ik de grens. Daar even gestopt en een kopje koffie gekocht, met een koek. Daar werd het me wel duidelijk dat er meer mensen uit Nederland vandaag met vakantie gaan. Pfff wat was het daar druk. Volgende keer maar een andere plek kiezen om te rusten. Maar ja de koffie was wel goed. Hup weer verder. Autobahn, Autobahn. Ik heb me ook daar vermaakt. Toch bemerk ik dat je als motorrijder meer ruimte krijgt dan in Nederland. Bij korte files, kon ik gemakkelijk er tussendoor. Veel werd er ruimte gemaakt. Vooral in Frankrijk. Maar daar namen motorrijders ruimtes, waar ik toch liever even zou wachten. De route op m'n Garmin bracht me trouwens niet in Rribeauville. Ergens midden op een hoofdweg bij een afslag Ephig hield de route op. Gelukkig heb ik het adres. Die even in de Garmin ingegeven en voilà 20 km verder het hotel. Helaas drie km voor aankomst begon het behoorlijk te regenen. Maar ja natuurlijk niet even stoppen. Dus een aardig natte broek. Als dat alles is!......
Na een kleine rondgang in het pittoreske stadje en en paar foto's te hebben geschoten zit ik met een bier in de hotellobby. Ik ga zo ergens eten. Later meer
Hier heb ik van de streekspecialiteit genoten: choucroute met 3 soorten vis.

  • 16 Juni 2015 - 21:26

    Daphne:

    Nou, een goed begin, relaxed op pad... en veilig aangekomen!
    Wat is een Garmin ? Zal wel een soort TomTom zijn ?
    Nu verder lezen op 13 juni... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Ribeauvillé

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Juli 2015

3 juli 2015

02 Juli 2015

2 juli 2015

01 Juli 2015

1 juni 2015

30 Juni 2015

30 juni 2015

29 Juni 2015

28, 29 juni 2015
Roelof

Actief sinds 16 Juni 2015
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 3304

Voorgaande reizen:

16 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

16 Juni 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: