24 juni 2015 - Reisverslag uit Rocca Pietore, Italië van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu 24 juni 2015 - Reisverslag uit Rocca Pietore, Italië van Roelof Huysse - WaarBenJij.nu

24 juni 2015

Door: Roelof

Blijf op de hoogte en volg Roelof

24 Juni 2015 | Italië, Rocca Pietore

Vandaag schijnt de zo'n bij wakker worden. Het gaat een mooie dag worden.
Maar eerst nog even naar de tocht van gisteren terug......zoals al geschreven de oost route, dat houdt in achtereen volgend de passen Forcella Staulanza 1773 m, Passo Cibiana 1530 m, Passo St Antonio 1482, Passo Tre Croci 1809 m en Passo Giau 2230 m. De laatste twee in de stromende regen gereden, wat wel een beetje jammer was. Maar vandaag ziet het er beter uit.
Tijdens het ontbijt hebben de mannen Hielke, Henk en Gert het "goed gevonden" dat ik vandaag weer met ze mee rijd. Gezellig! We rijden het zuid- west rondje. Bij vertrek werd ik vandaag ook als frontrijder aangewezen. Dat betekent dat de andere mannen mij volgen. Aan de ene kant best wel eng, maar aan de andere kant leuk, want ik rijd vooraan en maak m'n eigen beslissing duidelijker welke lijn ik rijd. In dit rondje zijn de volgende passen te nemen Passo di San Pellegrino 1918 m, Passo di Manghen 2047 m ( de mooiste qua vergezicht vandaag), Passo Forcella 1758 m, Passo di Brocon 1616 m(was de mooiste afdaling), Passo Gobbera 988 m, Passo di Cereda 1369 m, Forcella Aurine 1299 m. Als je dat zo leest een hoop keren op en meer. Maar zeker een groot aantal bochten en even zoveel haarspeldbochten. M'n "smile" is met geen beitel van m'n gezicht te halen. Het was een topdag! De route, het gezelschap, het weer, ja alles. Graag morgen weer zo'n dag!
Twee moment vandaag die er uit sprongen, omdat die apart waren. Ten eerste koeien die we plots in een haarspeldbocht in een afdaling tegenkwamen, en een man die de weg overstak met een lange boomstam op de schouder, en er vervaarlijk mee manoeuvreerde